Lodowe trasy bez emisji siarki

Hapag-Lloyd Cruises ogłosił, że jego flota statków ekspedycyjnych będzie korzystała z niskosiarkowego paliwa okrętowego (MGO). Dotyczy to już eksploatowanych jednostek HANSEATIC nature i HANSEATIC inspiration, jak również Bremen, która wejdzie do eksploatacji w lipcu 2020 r. i HANSEATIC spirit, który dołączy do floty w 2021 r.

Stosowanie paliw o niskiej zawartości siarki na wodach Antarktydy jest już obowiązkowe, a Hapag-Lloyd Cruises korzysta z MGO dobrowolnie w innych wrażliwych regionach, takich jak Arktyka i Kamczatka. Ponadto nowe statki ekspedycyjne są wyposażone w katalizator SCR, który redukuje emisję NO o prawie 95%. Są one również przystosowane do zasilania z brzegu. Ponadto trasy, którymi pływają statki armatora, zostaną zaplanowane tak, aby utrzymać optymalną prędkość zużycia paliwa, zmniejszając jego spalanie o ok. 1/3.

Decyzja Hapag-Lloyd Cruises zbiegła się w czasie z deklaracją amerykańskiego potentata na rynku wycieczkowców, Carnival Corporation, który zapowiedział, że jego wszystkie statki wycieczkowe pływające w Arktyce będą korzystały z paliwa niskosiarkowego MGO.