Żegluga na metanol

Żegluga na metanol

Konsorcjum Green Maritime Methanol wybrało dziewieć statków do badań nad zastosowaniem metanolu jako paliwa morskiego. Wśród nich znalazły się zarówno nowe statki, jak i już eksploatowane jednostki takich armatorów jak Boskalis, Van Oord, Royal Netherlands Navy i Wagenborg, o nośności od 300 t do 3,2 tys. t. Projekt jest wspierany przez TKI Maritiem i holenderskie Ministerstwo Gospodarki i Polityki Klimatycznej. Potrwa do grudnia 2020 r.

Badania statków rozpoczną się od określenia kosztów wdrożenia i wykorzystania systemów paliwowych na metanol. Wyniki tych badań zostaną porównane z kosztem wykorzystania oleju napędowego o niskiej zawartości siarki. Poza tym każda z jednostek ma swój własny specyficzny profil operacyjny, co zapewnia sprawdzenie użyteczności metanolu dla określonego typu statku, jego trasy żeglugi i prędkości przelotowej. W tej fazie oceniane są nie tylko statki towarowe, ale także promy, pogłębiarki i statki pomocnicze działające na wodach przybrzeżnych. Dla każdego scenariusza zostaną określone najbardziej atrakcyjne konfiguracje techniczne, operacyjne i ekonomiczne.

Obecnie Green Maritime Methanol tworzą: Bio MCN, Royal Boskalis, Bureau Veritas, C-Job Naval Architects, Damen Shipyards, Defense Material Organization, Feadship, Helm Proman, Royal IHC, Royal Netherlands Naval Institute (KIM / FMW ), Królewskie Stowarzyszenie Armatorów Niderlandzkich (KVNR), Lloyds Register, MARIN, Morskie Centrum Wiedzy (MKC), Marine Service Noord (MSN), Instytut Metanolu, Port Amsterdam, Port Rotterdam, Pon Power, TNO, TU Delft, Van Oord, Holenderskie Stowarzyszenie Importerów Silników Spalinowych (VIV), Wagenborg i Wärtsilä.