Samochodowce na fali

Ogromny eksport chińskich pojazdów elektrycznych do Europy rozgrzał rynek samochodowców. Rośnie niemal wszystko, począwszy od ceny transportu, poprzez popyt na statki oraz liczbę nowych...

Żegluga na niebezpiecznych wodach

Według Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wzrost wolumenu światowego handlu morskiego wzrósł o 2,4% w 2023 r. w porównaniu do wcześniejszego...

Świadomość polskiej bandery

Wiedza na temat problemów utrzymania statków pod polską banderą nie jest powszechna. Ok. połowa Polaków, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania oraz poziomu wykształcenia deklaruje...

Duże wyzwania małych portów

Wykorzystanie zasobów Morza Bałtyckiego wymaga odpowiednio rozwiniętej sieci portów i przystani morskich, która warunkuje funkcjonowanie transportu, rybołówstwa, turystyki czy energetyki opartej o jego zasoby,...

Transport w nowej rzeczywistości

Mamy obecnie do czynienia, przynajmniej w opinii zainteresowanych, z najbardziej kryzysowymi latami w historii polskiego...

Wycieczkowce w rozbudowie

Amerykański armator wycieczkowców Carnival Corporation złożył kolejne zamówienie w stoczni Meyer Werft w Niemczech. W...

Jak ekologiczne jest LNG?

Koalicja grup ekologicznych wezwała producentów silników okrętowych do ujawnienia pełnego zakresu emisji ze statków napędzanych...

Antarktyda pod chińską lupą

Niedawne otwarcie chińskiej bazy Qinling, trzeciej stałej stacji na Antarktydzie, zaniepokoiło australijskich i amerykańskich obserwatorów....

Konferencja o narodowej banderze morskiej

Co zrobić, żeby uprawianie żeglugi pod narodową banderą stało się opłacalne? Właśnie na to pytanie...

Porty są coraz droższe

– Armatorzy uważają nasze porty za w pełni profesjonalne. I mam tutaj na myśli polskie...

Nowe standardy w monitoringu ekologicznym

Firmy SeaData i Mobile Monitoring, specjalizujące się w innowacyjnych rozwiązaniach w monitoringu środowiska, zainicjowały projekt dedykowany kontroli zawartości substancji ropopochodnych w wodach Portu Gdańsk....

Elektryki to 1,5% rynku

W 2023 r. we wszystkich krajach Unii Europejskiej zarejestrowano 5279 elektrycznych samochodów ciężarowych o masie powyżej 3,5 t – poinformowała organizacja ACEA, reprezentująca producentów...

550 mln zł na projekty transportowe

Polska otrzymała unijne dofinansowanie w wysokości 129,4 mln euro, tj. ok. 550 mln zł, na 4 projekty transportowe. Środki pochodzą z instrumentu Łącząc Europę...

Lokalne efekty światowych wydarzeń

Popularna na serwisie Facebook strona „Wśród ofiar nie było Polaków” powstała w odpowiedzi na trudny...

Masowce trzymają się mocno

Rynek masowców trzyma się całkiem dobrze w porównaniu do rynku kontenerowców, który przeżywa w br....

CSR znowu zapomniany

Plany budowy terminalu gazowego FSRU na wodach Zatoki Gdańskiej są coraz bardziej skonkretyzowane. Znane jest...
Namiary na Morze i Handel nr 07/2024
Namiary na Morze i Handel nr 07/2024

Aktualny numer

Namiary na Morze i Handel
nr 07/2024

Wybrane teksty numeru:

  • Porty są coraz droższeJacek Tymiński, wiceprzewodniczący Polskiego Związku Maklerów Okrętowych
  • W optymistycznym nastroju – Przedsiębiorstwa żeglugowe zakończyły 2023 r. z zyskami

Najbliższy numer Drogowa obsługa polskich portów 19 kwietnia 2024

Informacja o Twoich danych

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Drogi użytkowniku,
25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”
W związku z tym informujemy cię o przetwarzaniu twoich danych oraz zasadach na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Jakich danych dotyczy zgoda?
Zgoda dotyczy danych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów oraz innych funkcjonalności strony Namiarów na Morze i Handel w tym zapisywanych w plikach cookies.

Kto administruje twoje dane?
Administratorem twoich danych będzie wydawca dwutygodnika Namiary na Morze i Handel, firma Namiary Sp. z o.o., którego szczegółowe dane znajdziesz tutaj oraz zaufani partnerzy wydawcy.
W związku z powyższym zgadzam się na profilowanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych, które są zbierane w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności strony www.namiary.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies przez wydawcę Namiary Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów również po rozpoczęciu obowiązywania RODO czyli od 25 maja 2018 roku.
Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.