Maersk wraca na rynek feederowy

Na ukończeniu jest budowa rampy w gdyńskim porcie, która umożliwi równoczesne prowadzenie przeładunków na dwóch pokładach największych na świecie promów typu ro-pax, należących do armatora Finnlines, z Grupy Grimaldi.

Są to jednostki klasy Star, których linia ładunkowa liczy 4200 m; mogą przy tym przewozić ok. 500 pasażerów. Zatrudnione są od ponad roku na linii Rostock – Gdynia – Helsinki.

Brak tego typu rampy (w Helsinkach i Rostocku są takie) sprawiał, iż ładowność promów nie mogła być dotąd wykorzystywana w pełni w Gdyni. Nie było możliwości załadunku na wyższe pokłady, w tym również otwarty, na którym mogą być przewożone niektóre ładunki niebezpieczne. Rampa przeszła już próby techniczne, włącznie z próbnym dobiciem do niej promu. Jej przekazanie do użytku planowane jest na początek grudnia.

(Bom)