Tunel Boring Machine zwana potocznie 'kretem'

Tunel bez pieniędzy

Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia, wygrało przetarg na budowę tunelu pod Martwą Wisłą, który jest IV odcinkiem Trasy Słowackiego w Gdańsku. Inwestycja kosztować ma 885 mln zł, choć władze Gdańska zarezerwowały na nią tylko 510 mln zł. Brakuje więc 375 mln. W ciągu 2 miesięcy władze miasta mają podjąć decyzję, czy przetarg zostanie unieważniony, czy też wstrzymane zostaną inne inwestycje. Gdańsk zamierza poprosić Ministerstwo Rozwoju Regionalnego o zwiększenie unijnego dofinansowania na Trasę Słowackiego. O ile inwestycja doszłaby do skutku, w ciągu 36 miesięcy konsorcjum miałoby zbudować tunel oraz ponad 2 km drogi z dwiema jezdniami. Odcinek ten połączy Węzeł Marynarki Polskiej z Węzłem Ku Ujściu. Tunel zostanie wykonany specjalną maszyną TBM, która w ciągu roku powinna wydrążyć dwie jego nitki. Budowa zakończy się najwcześniej w maju 2014 r.

Oferty na realizację tej inwestycji złożyły także: Hochtief Polska, Mostostal Warszawa, FCC Construction SA (Hiszpania) i Strabag Sp. z o.o. Pruszków.)

(PiF)