Przetarg na terminal paliwowy

Przetarg na terminal paliwowy

PERN „Przyjaźń” ogłosiło przetarg na projekt i budowę terminalu magazynowo – przeładunkowego w Porcie Północnym w Gdańsku. Zainteresowani mogą składać oferty do 29 czerwca br.

Według założeń terminal ma mieć ok. 740 tys. m³ pojemności, z czego 380 tys. m³ ma być przeznaczone na ropę naftową, a ponad 360 tys. m³ na produkty paliwowe i chemiczne. Baza ma być jednak budowana w dwóch etapach. W pierwszym, na terenach Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, powstać ma 6 zbiorników na ropę, o łącznej pojemności 375 tys. m³, 6 na olej napędowy, o pojemności 180 tys. m³, 4 na paliwo lotnicze JET, o pojemności 66 tys. m³, 2 na ciężki olej HFO, o pojemności 50 tys. m³ oraz 2 na metanol, o pojemności 26 tys. m³.

Druga część projektu, powstałaby w późniejszym terminie, na terenie Siarkopolu, należącego do PERN. Stanęłyby tam: 1 zbiornik na ropę i po 2 zbiorniki na olej napędowy, paliwo JET, HFO i metanol (każdy o pojemności 5 tys. m³). Do ich obsługi planowane jest stanowisko załadunku cystern samochodowych (obsługujące 200 pojazdów na dobę) i terminal kolejowy, o wydajności 9-12 tys. m³ na dobę. Obie części miałyby zostać połączone rurociągami, a także włączone do istniejących już połączeń w gdańskim porcie.

Władze PERN zdecydowały, że inwestycję zrealizują samodzielnie. Ich zdaniem podpisana, we wrześniu 2011 r., umowa z niemieckim Oiltanking, zakładająca współpracę przy realizacji projektu, wygasła. Terminal ma ruszyć w 2015 r.

(PiF)