Lepiej późno niż wcale

Lepiej późno niż wcale

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, pod koniec lutego, dwa przetargi na modernizację liczącej 16 km linii kolejowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do gdańskiego Portu Północnego. Inwestycja warta ponad 500 mln zł związana jest m.in. z budową nowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Od wielu miesięcy pojawiają się jednak wątpliwości co do faktycznej przepustowości linii 226 już po modernizacji. Zwłaszcza, że niedługo wielkość przeładunków w Porcie Północnym znacznie wzrośnie. Powstaje bowiem terminal masowy Sea Invest, Pomorskie Centrum Logistyczne, budowane przez Grupę Goodman, a Deepwater Container Terminal (DCT) dynamicznie zwiększa obroty. Wątpliwości te starają się rozwiać przedstawiciele PKP PLK. Zapewniają, że przyjęte parametry modernizowanej trasy umożliwią obsłużenie 240 pociągów na dobę, co daje np. ponad 10 tys. kontenerów (więcej czytaj w „Namiarach na Morze i Handel” nr 5/2013).