Kontenerowe finanse

Kontenerowe finanse

Brytyjska agencja Drewry Maritime Research opublikowała zestawienie wyników finansowych największych armatorów kontenerowych na świecie za 2012 r. Najwyższe przychody, w wysokości ponad 27 mld USD, osiągnął Maersk Line (obsługując 17 mln TEU), jednak duński armator zarobił „tylko” 525 mln USD. Najlepszy wynik miał zaś francuski CMA CGM, który przy przychodach na poziomie prawie 16 mld USD, zarobił ponad 1 mld USD (przewożąc 10,6 mln TEU). Co ciekawe, zaledwie 4 armatorów zakończyło ub.r. na plusie. Według Drewry są to jeszcze: OOCL, z przychodem w wysokości prawie 6,5 mld USD i zyskiem 343 mln USD (przewozy 5,2 mln TEU) oraz Hapag-Lloyd, którego przychód wyniósł 9 mld USD, zaś zysk 3 mln USD (przewozy 5,2 mln TEU).

Największą stratę zanotował natomiast APL, którego wynik, przy przychodach na poziomie 8 mld USD, wyniósł minus 384 mln USD (przewozy 6 mln TEU). Po 243 i 242 mln USD straciły Cosco i HMM, przy przychodach 7,6 mld USD i 5,2 mld USD (przewozy 8 mln i 3 mln TEU). W rankingu tym, firma Drewry nie uwzględniła jednak wyników MSC.