Kontenerowe giganty dla CSCL

Kontenerowe giganty dla CSCL

Armatorzy oceaniczni nie rezygnują z zamawiania coraz większych kontenerowców. Tym razem China Shipping Container Lines (CSCL), postanowiły dorównać Maersk Line, i planują zamówić 5 jednostek, o pojemności 18 tys. TEU. Więcej szczegółów spółka zamierza podać po sfinalizowaniu kontraktu. Szacuje się, że tego typu jednostka kosztuje ok. 140 mln USD, co daje łączną kwotę 700 mln USD, zaś w ich budowie specjalizują się stocznie z Korei Południowej. Nieoficjalnie mówi się, że ma to być Hyundai Heavy Industries. Zdaniem analityków, z brytyjskiej agencji Drewry, to kolejny dowód na duże zapotrzebowanie operatorów na oszczędne kontenerowce ULCVs, które mają pływać na najważniejszych liniach.

Jednak analitycy podkreślają, że kolejne zamówienia na tak duże jednostki, a przede wszystkich wejście ich do eksploatacji, może negatywnie odbić się na wysokości stawek frachtowych, które na przełomie 2012 r. i 2013 r. były stosunkowo stabilne. Widać to już teraz, gdyż Drewry East-West Index, odnoszący się do wysokości oceanicznych stawek frachtowych, spadł w marcu o 5,6%, w stosunku do lutego.