Wstrzymana konsolidacja

Wstrzymana konsolidacja

Wstrzymano rozmowy na temat połączenia hamburskich armatorów kontenerowych Hapag-Lloyd i Hamburg Süd. Nie wiadomo również kiedy i czy w ogóle negocjacje zostaną wznowione. Jak zwrócił uwagę Frank Horch, hamburski senator ds. przemysł, brakuje porozumienia między oczekiwaniami rodziny Oetker, do której należy Hamburg Süd, a konsorcjum Ballin, będącym głónym udziałowcem Hapag-Lloyd, i stojącym na jego czele Klausem-Michaelem Kühne. Jednak, jak zaznaczył senator Horch, obie firmy w dalszym ciągu będą namawiane przez władze Hamburga do kompromisu. Jak stwierdził na konferencji Global Liber Shipping w Londynie, Soren Skou, prezes Maersk Line, przyszłością branży kontenerowej będzie właśnie łączenie się armatorów, a nie rozbudowa tonażu.

Trwające jeszcze na początku br. rozmowy dawały nadzieję na powstanie 4. pod względem wielkości operatora kontenerowego na świecie. Dysponowałby on flotą ponad 250 kontenerowców o łącznej pojemności ponad 1 mln TEU, obsługującą niemal wszystkie globalne połączenia żeglugowe o sprzedaży usług na poziomie 10 mld euro i 6,3% udziałów na rynku kontenerowym.