Czy MSC zamówi największe kontenerowce?

W środowisku żeglugowym trwają spekulacje dotyczące możliwości zamówienia przez MSC, drugiego największego armatora kontenerowego na świecie, jednostek o pojemności 18 tys. TEU. Podstawą takiej decyzji, którą być może podejmą włoscy właściciele MSC, może być zawarty niedawno sojusz żeglugowy P3, w skład którego wchodzą także Maersk Line i CMA CGM. Ma on, od II kwartału 2014 r., obsługiwać połączenia między Dalekim Wschodem i Europą. Na trasach tych Francuzi i Duńczycy zamierzają zatrudnić swoje największe kontenerowce o pojemności 16-18 tys. TEU, dlatego też, prawdopodobnie, MSC będzie chciało obsługiwać wspólne serwisy jednostkami o podobnej klasie.

W przypadku budowy tego typu statków armator mógłby uzyskać wsparcie finansowe od któregoś z chińskich banków, z którymi ostatnio współpracuje. Spekuluje się, że mógłby to być China Communications Bank. Obecnie MSC dysponuje flotą o pojemności 2,32 mln TEU, a w stoczniach buduje kolejne statki o pojemności 180 tys. TEU.

{loadposition podarthtml}