Przekonywanie przekonanych

Dynamicznie rosnący potencjał przeładunkowy trójmiejskich terminali kontenerowych, w tym szczególnie gdańskiego Deepwater Container Terminal , czy budowa nowym terminali masowych, sprawi, że wkrótce porty staną przed problemem wywozu coraz większej ilości ładunków. Samych kontenerów może być 4 mln TEU, więc drogi i kolej mogą nie wystarczyć. W tej sytuacji porty trójmiejskie potrzebują śródlądowych terminali intermodalnych na swoim zapleczu. Mogłyby one powstać na Wiśle, np. w Tczewie i w okolicy Bydgoszczy, gdzie ładunki docierałyby Wisłą.

Jednak działania na rzecz użeglowienia Dolnej Wisły pozostają, jak na razie, inicjatywą władz samorządowych, gdyż z działań na rzecz Dolnej Wisły i promowania jej jako części Międzynarodowej Drogi Wodnej (MDW) E40, przynajmniej od Warszawy do Gdańska, nasze ministerstwa w ogóle zrezygnowały (więcej czytaj w „Namiarach na Morze i Handel” nr 16/2013).

{loadposition podarthtml}