Stocznie STX wciąż na sprzedaż

Południowokoreański koncern STX Offshore & Shipbuilding w dalszym ciągu szuka kupców na swoje stocznie we Francji, Finlandii i Chinach. Stara się w ten sposób rozwiązań problemy finansowe i spłacić zadłużenie. Kłopoty firmy są wynikiem kryzysu światowego, który bardzo mocno dotknął przemysł okrętowy. Korea Development Bank, wobec którego STX ma największe długi, zażądał gruntownej restrukturyzacji całego koncernu, której plan musi zostać zaakceptowany także przez innych wierzycieli.

Od początku br. trwa restrukturyzacja STX Offshore, która poprzez STX Europe, kontroluje stocznie STX France i STX Finland. Obecnie jest ona na etapie kontroli finansowej firmy, dokonywanej przez wierzycieli. Po jej zakończeniu zapadną decyzje co do przyszłości zakładów europejskich. Z kolei STX Offshore China, do której należy STX Dalian Shipbuilding, szuka kapitału na finansowanie dalszej działalności, nie wykluczając sprzedaży udziałów. W ub.r. STX Group sprzedała już stocznię Vard Holding Ltd w Singapurze (dawniej STX Holdings Ltd).

Ponadto STX musi do końca br. wykupić duże ilości własnych obligacji. Może to okazać się niewykonalne, gdyż STX Engine miało już problemy z zapłatą za obligacje, których zapadalność minęła w ostatnich tygodniach.

{loadposition podarthtml}