Coraz więcej statków z Chin

Chiny umocniły pozycję światowego lidera w przemyśle okrętowym. W ciągu 7 miesięcy br. powiększyły jeszcze swoją przewagę nad Koreą Południową – wynika z danych brytyjskiej agencji Clarkson Plc. W tym okresie chińskie stocznie zawarły kontrakty na budowę nowych statków o nośności 27,8 mln t, co daje im 47% udziałów w rynku światowym. Korea pozyskała w tym czasie zamówienia mniejsze o 7,8 mln t nośności. Łącznie południowokoreańskie stocznie mają zbudować statki o nośności 59,6 mln t.

Co ciekawe 75% wszystkich kontraktów pozyskały stocznie państwowe, które nie mają problemu z finansowaniem nowych budów. W przeciwieństwie do zakładów prywatnych. Rongsheng Heavy Industries Group Holdings, największa chińska stocznia prywatna, nie pozyskała żadnego nowego zamówienia i stara się o pomoc finansową rządu. Stocznie chińskie zaczynają również pozyskiwać kontrakty na coraz bardziej specjalistyczne jednostki. Hudong Zhonghua Shipbuilding Group zdobyła zamówienie na 6 gazowców LNG, a Cosco Dalian Shipyard zbuduje jeden tego typu statek.

{loadposition podarthtml}