Czy P3 przypłynie do DCT?

W drugim II kwartale 2014 r. ruszy alians P3, stworzony przez największych na świecie armatorów kontenerowych: Maersk Line, MSC i CMA CGM. Ma on oferować serwisy między Dalekim Wschodem, a Europą. Połączenia te być może trafią do gdańskiego Deepwater Conatiner Terminal (DCT). Maciej Kwiatkowski, prezes DCT, w rozmowie z niemieckim „Deutsche Verkehrs-Zeitung”, podkreślił, że terminal jest dokonałym miejscem do obsługi serwisów P3 kierowanych na Morze Bałtyckie. Tym bardziej, że uczestnikiem tego aliansu jest Maersk Line, jedyny obecnie klient gdańskiego terminalu, a do DCT zawijają jego największe na świecie kontenerowce klasy Triple-E, o pojemności 18 tys. TEU. W rezultacie, w opinii M. Kwiatkowskiego, pojawienie się w DCT połączeń P3 mogłoby odbyć się w bardzo naturalny sposób.

Warto zaznaczyć, że w pierwszych III kwartałach br. w DCT przeładowano aż 856 943 TEU, podczas, gdy w całym ub.r. przez nabrzeża terminalu przeszło 896 962 TEU.