P3 na rzecz stabilizacji

– Oficjalnie potwierdzono, że P3 wchodzi na Bałtyk, a jego kontenerowce będą zawijały do Gdańska, do Deepwater Container Terminal – mówi Roman Łysik, prezes CMA CGM Polska. Zresztą wielkość statków, które będą wykorzystywane przez alians trzech największych kontenerowych armatorów świata: Maersk Line, MSC i CMA CGM, uniemożliwia wybór jakiegokolwiek innego terminalu. Obecnie średnia wielkość statków armatorów zrzeszonych w P3 to ponad 13 tys. TEU. Najmniejsze jednostki mają po 8,5 tys. TEU, a największe, typu Triple-E Maersk Line, ponad 18 tys. TEU.

Prawdopodobnie od wiosny 2014 r. do Gdańska będzie docierał jeden z serwisów oceanicznych z Dalekiego Wschodu, przygotowany na bazie obsługiwanego obecnie w DCT połączenia AE10. W nomenklaturze CMA CMA będzie to serwis FAL7 (French Asia Line 7), lecz każdy z partnerów będzie nazywał go według własnych standardów. Na pewno zostanie też zachowany tygodniowy układ. Na razie nie mamy jednak jeszcze szczegółowych wytycznych związanych z jego obsługą. (Więcej czytaj w „Namiarach na Morze i Handel” nr 22/2013).