Śródziemnomorski hub Maerska

Maersk Line tworzy nowy hub kontenerowy w hiszpańskim porcie Algeciras. Działający tam terminal ma stać się centrum przeładunkowym armatora na południu Europy i w basenie Morza Śródziemnego. W 2012 r. w Algeciras obsłużono 3 mln TEU. Hiszpański port z przeładunkami na poziomie 88,8 mln t plasuje się obecnie na 6. miejscu wśród największych portów Europy.

Właścicielem terminalu jest spółka APM Terminals, należąca do koncernu A.P. Moeller-Maersk, która zainwestowała w jego budowę 42 mln euro. Kolejne 63 mln euro pochodziły z budżetu zarządu hiszpańskiego portu. Dzięki temu terminal jest w stanie obsługiwać największe kontenerowce Maersk Line, z serii Triple-E o pojemności 18 tys. TEU.

Jak podkreśla Carlos Arias odpowiedzialnyw Maersk Line za rejon Europy Południowej, terminal w Algeciras będzie podstawowym hubem armatora w tej części Europy. Na jego lokalizację wpływ miała także rosnąca współpraca z sąsiednim portem marokańskim Tanger, która umożliwia także obsługę ładunków afrykańskich.