Największe na świecie

Stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) rozpoczęła budowę pierwszego z serii pięciu największych na świecie kontenerowców, o pojemności 19 tys. TEU dla China Shipping Container Lines. Początkowo armator zamówił jednostki o pojemności 18,4 tys. TEU, ale ostatecznie postanowił zmodyfikować projekt i powiększyć pojemność statków o kolejne 600 TEU.

Kontenerowce będą miały 400 m długości i 58,6 m szerokości. Zostaną wyposażone w elektronicznie sterowane silniki główne o mocy 77,2 tys. KM, które mają być przystosowane do optymalizacji i automatycznej kontroli zużycia paliwa, zmniejszenia hałasu i wibracji oraz redukcji emisji CO2. Jednostki będą posiadały również dwa systemy EcoBallast do oczyszczania wód balastowych o wydajności 3 tys. m³ wody morskiej na godzinę. Pierwszy statek wejdzie do eksploatacji w listopadzie br. Pozostałe zaś trafią do armatora do końca I kwartału 2015 r.

Obecnie największymi kontenerowcami na świecie są statki Maersk Line, typu Triple-E, o pojemności 18 tys. TEU.