Przetarg na linię 226 rozstrzygnięty

Konsorcjum hiszpańskiej spółki Dragados wygrało przetarg na modernizację, liczącej 16 km, linii kolejowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do gdańskiego Portu Północnego. Inwestycja związana jest także z budową nowego, dwutorowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Wartość oferty to 312,51 mln zł brutto. Skład konsorcjum uzupełniają 2 inne firmy hiszpańskie, Vias y Construcciones oraz Electren. Termin realizacji to 24 miesiące.

Dzięki modernizacji linii jej przepustowość, jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK, ma wzrosnąć trzykrotnie. Obecnie trasa pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę, które mogą poruszać się z maksymalną prędkością 40-60 km/godz. Niestety, ze względu na zły stan techniczny torów, w niektórych miejscach muszą zwalniać do 20 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h. Jest to niezwykle istotne ze względu na działające i powstające terminale w Porcie Północnym.

Nowy most nad Martwą Wisłą będzie miał 70 m i zostanie dostosowany dla potrzeb trakcji elektrycznej i spalinowej. Prześwit między przęsłem a lustrem wody ma wynosić 8 m, a szerokość żeglownego toru wodnego pod mostem 60 m.

(PiF)