Giganty we flocie G6?

Zdaniem hamburskich maklerów rynku kontenerowego wyścig armatorów związany z wielkością statków trwa na dobre. W ultra duże kontenerowce, o pojemności 18 tys. TEU, inwestują tacy armatorzy jak Maersk Line, MSC, China Shipping, UASC czy Hapag-Lloyd. Jednak alians G6, w skład którego wchodzi również ten armator niemiecki, zamierza pójść o krok dalej. Otóż trwają podobno rozmowy na temat budowy w jednej z azjatyckich stoczni, kontenerowca o pojemności 20 tys. TEU, który miałyby obsługiwać serwisy tegoż aliansu między Dalekim Wschodem a Europą. Według agencji Alphaliner taki projekt ma sens, zważywszy, że średnia pojemność kontenerowców G6 na tej trasie wynosi 8200 TEU, podczas gdy ich największego rywala, z którym wkrótce przyjdzie im rywalizować o ładunki, aliansu P3, już 10 800 TEU.