Drugi etap w DCT

Cztery oferty zostały zakwalifikowane do II etapu przetargu na projekt i budowę nowego terminalu DCT2 dla Deepwater Container Terminal Gdańsk (DCT). Złożyły je: firma N.V. Besix SA oraz 3 konsorcja. Pierwsze z nich tworzą: Bilfinger Construction GmbH, Bilfinger Infrastructure SA, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. oraz Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o., drugie: OHL SA, Sociedad Anónima Trabajos y Obras (SATO) i Soletanche Bachy International, a trzecie: Per Aarsleff A/S, Budimex SA i Dredging International.

W II etapie oceniane mają być szczegółowe projekty terminalu oraz harmonogram prac projektowo-budowlanych. DCT zakłada, że generalny wykonawca zostanie wybrany w ciągu 2-3 miesięcy, tak, aby inwestycja mogła ruszyć jeszcze w br. Według założeń powstać ma m.in. nabrzeże o długości 600 m i głębokości 16,5 m, obsługiwane przez suwnice klasy super-post-panamax o wysięgu 25 rzędów. Zakończenie prac zaplanowano na 2016 r.

Rozbudowa pozwoli na zwiększenie zdolności przeładunkowych DCT z obecnych 1,5 mln TEU do 4 mln TEU rocznie. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 200 mln euro.

(PiF)