Hossa na rynku wycieczkowców

Armatorzy wycieczkowców nie ustają w składaniu zamówień na nowe statki. Amerykańska firma Norwegian Cruise Line zleciła budowę dwóch kolejnych jednostek w niemieckiej stoczni Meyer Werft. Kontrakt opiewa na 1,6 mld euro. Będą to statki: Norwegian Breakaway i Norwegian Getaway, klasy Breakaway Plus. Podobne jednostki pływają już w barwach tego armatora. Pierwszy z wycieczkowców ma wejść do eksploatacji w II kwartale 2018 r., zaś drugi w IV kwartale 2019 r.

Z kolei przejęta ostatnio przez Meyer Werft stocznia w Turku, w Finlandii, zbuduje dwa wycieczkowce dla wspólnego przedsięwzięcia turystycznej grupy TUI i amerykańskiego armatora Royal Caribbean Cruises. Będą to bliźniacze jednostki obsługiwanych już przez TUI cruiserów Mein Schiff 3 i Mein Schiff 4. Statki mają wejść do eksploatacji w 2016 i 2017 r.

I to jeszcze nie koniec zamówień. Włoska stocznia Fincantieri zbuduje nowy wycieczkowiec dla firmy Princess Cruises, działającej w ramach amerykańskiej grupy Carnival Corporation. Kontrakt opiewa na 600 mln euro. Będzie to siostrzana jednostka najnowszych statków armatora, takich jak: Royal Princess i Regal Princess. Do eksploatacji ma trafić w 2017 r.