Gazowe kontenerowce

DNV GL wspólnie z Hyundai Heavy Industries (HHI) i United Arab Shipping Company (UASC) przedstawiło projekt systemu zasilania paliwem LNG kontenerowców serii A14 i A18. Statki, które powstaną w południowokoreańskiej stoczni dla armatora arabskiego, otrzymały certyfikat AIP (Approval in Principle).

Zamówienie obejmuje 11 jednostek o pojemności 14,5 tys. TEU i sześć o pojemności 18,8 tys. TEU. Będą napędzane paliwem gazowym, według rozwiązań przygotowanych przez DNV GL. Oprócz napędu LNG, projekt zakłada również, że kontenerowce będą spełniały wszystkie najnowsze wymagania środowiskowe oraz zostaną wyposażone w systemy oczyszczania wód balastowych. Zaplanowano w nich również system odzysku ciepła, zaś elementy generatora wału i napędu głównego zostały tak zaprojektowane, aby maksymalnie ograniczyć zużycie paliwa oraz emisję gazów cieplarnianych.