Ekspresowy ro-ro reefer

Duński architekt morski Knud E. Hansen zaprojektował nowy statek – ro-ro reefer II, przeznaczony do transportu bananów. Głównym celem przyświecającym tworzeniu tej jednostki była bardzo szybka i efektywna jej obsługa w porcie. Zaoszczędzony tam czas, umożliwi korzystanie w trakcie rejsu ze slow steamingu. Szacuje się, że statek może być załadowany lub wyładowany w ciągu 12 godz.

W celu optymalizacji przeładunków pokład, mostek i silniki zostały przeniesione na dziób statku, a wysokość czterech wewnętrznych pokładów została podniesiona do 4,5 m, aby umożliwić swobodny dostęp naczep i ładunków toczonych. Dzięki temu jednostka może operować także jako klasyczny statek ro-ro, z linią ładunkową o długości 4400 m. W rezultacie jest w stanie zabrać na pokład ok. 12 500 palet, w tym 6800 palet na kasetach wewnątrz statku i 5700 kontenerów chłodniczych na pokładzie otwartym.