Największe ro-ro na świecie

Włoski armator Ignazio Messina & Co. odebrał z południowokoreańskiej stoczni STX w Jinhae jednostkę ro-ro Jolly Cobalto. Jest to drugi statek z serii największych jednostek tego typu na świecie. Ma 42,5 tys. t nośności, 240 m długości i 37,5 m szerokości, a przede wszystkim dysponuje 6350-metrową linią ładunkową. Na pokład zabiera także 3,9 tys. TEU. Może osiągać prędkość 21,5 w. Ponadto, statek wyposażony jest w scrubbery, mimo że ograniczenia emisji siarki w basenie Morza Śródziemnego zaczną obowiązywać dopiero od 2020 r. Jolly Cobalto, pływający pod banderą włoska, będzie operował między portami Morza Śródziemnego i Morza Czerwonego.

Włoski armator będzie dysponował czterema tego typu statkami. Pierwszy z nich, Jolly Titanio, wszedł do eksploatacji w listopadzie ub.r. Do połowy br. stocznię STX opuścić mają dwa kolejnego statki ro-ro z tej serii: Jolly Vanadio i Jolly Palladio. Wartość całego zamówienia szacowana jest na 500 mln euro.