G6 popłynie do DCT?

Alians armatorów kontenerowych G6, który jeszcze niedawno planował wejście większymi statkami do portu gdyńskiego będzie zawijał do Deepwater Container Terminal (DCT) w Gdańsku – poinformowały, jeszcze nieoficjalnie, skupione w tym sojuszu firmy żeglugowe. Pierwszy, oceaniczny statek G6 ma pojawić się w Gdańsku pod koniec czerwca br. Na razie nie wiadomo, jaki będzie los serwisów feederowych oferowanych przez armatorów skupionych w G6, a docierających do gdyńskich terminali kontenerowych BCT i GCT. Alians, w skład którego wchodzą Hapag-Lloyd, MOL, OOCL, NYK, APL i Hyundai, już raz próbował zawijać do DCT. Jednak w 2012 r. partnerzy nie doszli do porozumienia w tej sprawie.

Decyzja G6 oznacza zaostrzenie się walki konkurencyjnej na polskim rynku kontenerowym. Tym bardziej że, jak zwracają uwagę zarówno armatorzy, jak i operatorzy terminali, mamy do czynienia z coraz większymi spadkami wolumenu i stawek frachtowych. W związku z czym trudno oczekiwać w 2015 r. powtórzenia wyników z roku poprzedniego.