Lawina TEU przyspiesza

Armator duński Maersk Line zamówił sześć megakontenerowców o pojemności 20 tys. TEU. Jednostki powstaną w stoczni południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding, a koszt jednego statku szacowany jest na 151 mln USD. Kontrakt zawiera także opcję na pięć kolejnych tego typu jednostek. Pierwsze kontenerowce mają trafić do Maerska w 2017 r. Armator ten nosił się z zamiarem budowy tak dużych statków już od jesieni ub.r., jednak dopiero teraz oficjalnie ogłosił podpisanie kontraktu.

W ślad za nim może pójść też niemiecki Hapag-Lloyd. Co prawda władze firmy na razie ostrożnie stwierdzają, że opcja zamówienia kontenerowców o pojemności 20 tys. TEU jest dopiero rozważana, ale jednocześnie dodają, że obecne tendencje rynkowe nastawione są na budowę tego typu jednostek. I być może w efekcie także Hapag-Lloyd wkrótce zamówi tego typu statki.