Z korzyścią dla armatorów

Władze portu w Zeebrugge postanowiły wyjść naprzeciw potrzebom aliansu armatorów kontenerowych Ocean Three i zaproponowały im korzystanie z jednego wspólnego terminalu. Na razie jeszcze nie wiadomo jak będzie to funkcjonowało w praktyce, gdyż rozmowy na ten temat wciąż trwają. Do tej pory bowiem statki sojuszu Ocean Three, czyli CMA CGM, China Shipping i UASC korzystały w terminalu APM Terminals (głównie China Shipping) i PSA (przede wszystkim CMA CGM). Ponadto w celu usprawnienia wywozu kontenerów dostarczanych przez Ocean Three rozważane jest zwiększenie częstotliwości serwisów śródlądowych i kolejowych. Planuje się, że barki, które odpływają dwa razy w tygodniu, będą kursowały codziennie. Wzrosnąć musi także liczba odjazdów pociągów, gdyż obecna częstotliwość, trzy razy w tygodniu, jest niewystarczająca. W ub.r. w Zeebrugge obsłużono 2 mln TEU, podczas gdy potencjał przeładunkowy tamtejszych terminali wynosi 4 mln TEU.