Maersk oszczędza na zamówieniach

Armator duński Maersk Line postanowił nie skorzystać z opcji na budowę sześciu dodatkowych kontenerowców klasy Triple Es, o pojemności 20 tys. TEU. Statki miały powstać w stoczni południowokoreańskiej Deawoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Duńczycy zamierzają zaoszczędzić 250 mln USD. Decyzja związana jest z trudną sytuacją na rynku przewozów kontenerowych, głównie między Azja a Europą. Maersk Line nie wykorzysta także opcji na dwa mniejsze kontenerowce, które miały powstać w stoczni chińskiej Cosco.

To niepomyślna wiadomość dla zadłużonej stoczni DSME. Aby ratować ten koncern przez upadkiem, jeden z jej głównych akcjonariuszy, państwowy Korea Development Bank postanowił sprzedać swoje akcje w firmie, a zarobione w ten sposób środki, szacowane na 3,7 mld USD, przeznaczyć na program ratunkowy dla stoczni.