Zamówienie na giganty?

Francuski armator kontenerowy CMA CGM rozważa budowę nowych statków. W grę może wchodzić zamówienie na 6-9 megakontenerowców, o pojemności 20 tys. TEU, oraz 4 feedery, o pojemności 2600 TEU, z opcją na 2 kolejne. Ostateczne decyzje mają jednak zapaść po przejęciu przez Francuzów singapurskiego armatora NOL. Nieoficjalnie mówi się, że zainteresowane kontraktem południowokoreańskie stocznie Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering nawiązały wstępny kontakt z CMA CGM w sprawie budowy tych jednostek. Szacuje się, że ze względu na załamanie na rynku stoczniowym cena statków może być stosunkowo niska. Kontenerowiec o pojemności 20 tys. TEU z dostawą w 2018 r. może kosztować ok. 150 mln USD. Także feedery miałyby trafiać do francuskiego armatora od 2018 r.