Ekologiczne Chiny

Chiński port Shenzhen planuje wprowadzić w życie regulacje ograniczające emisję siarki dla statków cumujących przy jego nabrzeżach. Od października br. zawijające tam jednostki będą zobowiązane do korzystania z paliwa żeglugowego o zawartości siarki nieprzekraczającej 0,5%. To efekt decyzji portów delty rzeki Jangcy, takich jak Szanghaj, Ningbo-Zhoushan, Suzhou i Nantong, które ograniczenia w ramach lokalnego obszaru kontroli emisji (ECA) wprowadziły w kwietniu 2016 r.

Oczekuje się, że inne kluczowe porty w delcie rzeki Perłowej – Kanton, Makau czy Hongkong – wprowadzą podobne regulacje najpóźniej w styczniu 2017 r., zgodnie z wytycznymi administracji Bezpieczeństwa Morskiego Chin. Na razie dotyczy to jedynie statków cumujących w portach, jednak kolejne fazy wdrażania przepisów zobowiązują do używania paliwa niskosiarkowego także statki wchodzące do potów, a docelowo zawartość siarki w paliwie wynieść ma 0,1%, podobnie jak na Bałtyku i Morzu Północnym.