Kontenerowce w wersji post-panamaxValparaiso Express to nazwa pierwszego z serii pięciu nowych kontenerowców niemieckiego armatora Hapag-Lloyd, o pojemności 10,5 tys. TEU. Jednocześnie jest to także pierwszy statek nowej klasy Valparaiso Express (post-panamax). Jednostki te będą obsługiwały połączenia między Europą (m.in. Rotterdamem, Hamburgiem i Antwerpią) a zachodnim wybrzeżem Ameryki Południowej (m.in. Panamą, Kolumbią, Chile).

Cztery z nich zastąpią dotychczas eksploatowane starsze kontenerowce typu panamax. Według armatora nowe statki post-panamax sprawią, że Hapag-Lloyd pozostanie konkurencyjny na rynku po rozbudowie Kanału Panamskiego. Szczególnie pod względem obsługi ładunków chłodzonych (każdy statek będzie posiadał 2100 gniazd dla reeferów).

Drugi statek został już dostarczony armatorowi przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries. Pozostałe trzy mają trafić do odbiorcy w kwietniu 2017 r. Wszystkie pięć statków będzie pływało pod niemiecką flagą, klasa DNV GL.