Najmłodszy na złomHammonia Grenada to najmłodszy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek trafił na złom. Statek, o pojemności 4,2 tys. TEU, wszedł do eksploatacji zaledwie 7 lat temu. Do utylizacji sprzedano go za 5,5 mln USD. Wcześniej liderem tej klasyfikacji był India Rickmers, który zbudowano w 2009 r., a na złom trafił pod koniec ub.r.

Analitycy twierdzą, że jest to efekt oddania do użytku poszerzonego Kanału Panamskiego, który umożliwia miedzy portami USA i Ameryki Południowej swobodną żeglugę jednostek o 2-krotnie większej pojemności niż dotychczas. Dlatego armatorom coraz trudniej znaleźć zatrudnienie dla kontenerowców o pojemności ok. 4,5 tys. TEU.

Hammonia Grenada to już drugi statek skierowany w ostatnim czasie na złom przez niemieckiego armatora Hammonia. W ub.r. do stoczni złomowej w Bangladeszu trafiła Westphalia, o pojemności 3,2 tys. TEU.