W miejsce HanjinaPołudniowokoreański koncern budowlany SM (Samra Midas) Group uruchomił najnowszy na świecie serwis kontenerowy, pod nazwą SM Line. Jest on oparty na majątku Hanjin Shipping, armatora, który zbankrutował jesienią ub.r. Inauguracja działalności odbyła się symbolicznie w dawnym biurze Hanijna w Seulu. To nie pierwsze przejęcie koncernu w branży morskiej. W 2013 r. koncern nabył pakiet większościowy bankrutującego armatora Samsun Logix.

SM Group zakupiła połączenia Hanjina na Pacyfiku i w Azji razem z 21 kontenerowcami o pojemności od 4 tys. TEU do 6,5 tys. TEU. Pierwszy serwis ruszyć ma w marcu br. Niewykluczone, że SM Line utworzy alians żeglugowy wspólnie z innymi południowokoreańskimi armatorami jak Hyundai, Sinokar czy Heung-a. Docelowo SM Line chce dysponować kontenerowcami o łącznej pojemności 110 tys. TEU, zapowiadając m.in. zamówienia na nowe statki. Taka wielkość floty pozwoli na znalezienie się w gronie 20 największych operatorów na świecie.

Pierwotnie operacje liniowe Hanjina przejąć miał armator Korea Line, operujący flotą masowców. Od transakcji jednak odstąpiono, gdyż władze firmy uznały, że nie mają doświadczenia w branży kontenerowej, tak potrzebnej na tym trudnym rynku.