Brazylijska transakcja

CMA CGM ​​zawarła porozumienie z Maersk Line w sprawie zakupu brazylijskiego operatora Mercosul. Według francuskiego armatora, będącego nr 3 na światowym rynku przewozów kontenerowych, ​​zakup pozwoli wzmocnić ofertę na południowoamerykańskim rynku, zwłaszcza na brazylijskim rynku kabotażu. CMA CGM nie ujawnia warunków umowy, która podlega jeszcze zatwierdzeniu przez brazylijskie organy nadzoru. Ponadto transakcja uzależniona jest od pomyślnego zakończenia przejęcia przez Maersk niemieckiego armatora Hamburg Süd.

CMA CGM oczekuje, że rozpoczęcie integracji z Mercosul możliwe będzie w tym samym czasie, w którym nastąpi połączenie Maersk Line i Hamburg Süd. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to koniec bieżącego roku.

Maersk zgodził się sprzedać Mercosul pod naciskiem brazylijskich organów nadzoru. Hamburski armator kontroluje bowiem Aliança, który posiada 60% potencjału przewozowego kontenerów w Brazylii. Mercosul posiada kolejne 20%, co oznaczałoby, że ich połączenie w ramach wspólnej grupy groziłoby monopolizacją brazylijskiego rynku.