Cosco przejmie OOCL?

Konsolidacja kontenerowego sektora żeglugowego trwa w najlepsze. Chiński armator Cosco (obecnie nr 4 na świecie wśród największych operatorów kontenerowych) po fuzji z China Shipping rozważa kolejne przejęcia. Jak podaje „The Wall Street Journal” jest on zainteresowany zakupem armatora Orient Overseas Container Line (OOCL) z Hongkongu (obecnie nr 7 na świecie). Transakcja ma być warta ok. 4 mld USD, a decyzje powinny zapaść do końca lipca br.

Po przejęciu OOCL Cosco stałoby się trzecim największym armatorem kontenerowym świata, z udziałem w rynku na poziomie 11,5%. Tym samym zepchnęłoby z podium francuski CMA CGM. Łączny potencjał po konsolidacji wynosiłby ponad 2,4 mln TEU pojemności, a flota liczyłaby 417 statków. Obecnie obaj armatorzy działają razem w ramach Ocean Alliance, zawijając także do gdańskiego Deepwater Container Terminal.