Statki jako elektrownie

Japońska firma LNG Chiyoda Corporation ogłosiła, że otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping zgodę na eksploatację zupełnie nowej klasy statków: pływającej elektrowni zasilanej LNG. Rozwiązanie zakłada ponowne wykorzystanie istniejącego statku, Chiyoda proponuje bowiem przekształcić gazowce LNG, które byłyby wycofywane z eksploatacji, w pływające elektrownie o mocy od 70 MW do 400 MW, z których energia byłaby dostarczana na ląd ciężkimi przewodami elektrycznymi.
Pływające elektrownie Chiyoda mogłyby obsługiwać odległe tereny i wyeliminowałyby potrzebę budowy infrastruktury paliwowej na wybrzeżu. Byłoby to korzystne, ponieważ silniki przeznaczone na czyste spalanie LNG miałyby mniejszy wpływ na środowisko. Chiyoda jest największym w Japonii operatorem terminali LNG i posiada ok. 40% rynku urządzeń do skraplania gazu na świecie. Ma również doświadczenie z pływającymi instalacjami do skraplania LNG – tzw. FLNG.