Kolejny kontenerowy sojusz

Armatorzy kontenerowi z Korei Południowej podpisali porozumienie o współpracy. Na jego mocy 14 firm utworzyło Korea Shipping Partnership (KSP). Ma to na celu uchronienie całej południowokoreańskiej branży kontenerowej przed losem Hanjin Shipping, który zbankrutował w ub.r., oraz wzmocni jej konkurencyjność na światowym rynku. Liderem porozumienia będzie Hyundai Merchant Marine (HMM), a w jego skład weszli m.in. Sinokor Merchant, Korea Marine Transport i Heung-A Shipping. Wszyscy armatorzy mają wymieniać się slotami na swoich statkach, wspólnie uruchamiać nowe serwisy oraz zarządzać terminalami. KSP, które uzyskało wsparcie Koreańskiego Związku Armatorów (Korea Shipowners’ Association) ma rozpocząć działalność w styczniu 2018 r.

Nowe partnerstwo ma być wzorowane na porozumieniu japońskich firm żeglugowych. W lipcu br. Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line), Mitsui O.S.K. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) oficjalnie założyły wspólną spółkę holdingową o nazwie Ocean Network Express, która będzie obsługiwała ich serwisy kontenerowe.