Ekologiczne wsparcie

Niemieckie Ministerstwo Transportu ogłosiło plan wsparcia finansowego dla niemieckich  armatorów, którzy chcą, aby ich statki – zarówno nowo budowane, jak też przebudowywane – były zasilane LNG. Resort nastawia się bowiem na wspieranie innowacyjnych technologii, w szczególności paliw alternatywnych, korzystnych dla środowiska.

W sierpniu br. zakończono pierwszą przebudowę kontenerowca na napęd gazowy. Był to statek Wes Amelie, o pojemności 1000 TEU, zarządzany przez niemiecką spółkę Wessels Reederei. Prace przeprowadzono w Bremerhaven we współpracy z producentem silników MAN Diesel & Turbo i TGE Marine Engineering. Konwersję wspierało właśnie federalne Ministerstwo Transportu.

Również w sierpniu fiński koncern Wärtsilä zapowiedział, że dostarczy silnik dla nowego, budowanego przez niemiecki rząd, statku badawczego Atair, napędzanego LNG. Powstaje on w stoczni Fassmer. Wärtsilä wyposaży go również w systemy oczyszczania spalin oparte na selektywnej technologii redukcji katalitycznej (SCR) i system LNGPac do magazynowania paliwa gazowego. Technologia SCR jest niezbędna, gdy w czasie długiego rejsu wyczerpuje się zapas LNG i statek zaczyna być zasilany konwencjonalnym paliwem. Jednostka wejdzie do eksploatacji w 2020 r. i będzie pierwszym niemieckim statkiem badawczym zasilanym LNG.