Rosnący rynek reeferów

Niemiecki armator Hapag-Lloyd zamówił 7700 kontenerów chłodniczych (7000 wielkości 40’ i 700 wielkości 20’). Tysiąc nowych pojemników wyposażonych jest w technologię kontrolowanej atmosfery (ExtraFresh Plus), co spowalnia proces dojrzewania różnego rodzaju owoców i warzyw, pozwalając na transportowanie ich przez dłuższy czas przy zachowaniu stałej jakości. Zamówienia spowodowane są faktem, że po połączeniu z UASC w maju br. Hapag-Lloyd po raz kolejny znacząco zwiększył sprzedaż na rynku chłodniczym.
Już w październiku ub.r. firma zamówiła 5750 kontenerów chłodzonych, w tym 1000 z kontrolowaną atmosferą. Oprócz produktów wrażliwych na temperaturę, takich jak owoce, warzywa, mięso i ryby, Hapag-Lloyd przewozi w reeferach także inne produkty, np. środki farmaceutyczne.

Wszystkie kontenery chłodzone zostały tak zaprojektowane, aby mogły być transportowane na pięciu nowych statkach armatora klasy Valparaíso Express, o pojemności 10,5 tys. TEU, które powstały w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Samho Heavy Industries. Ostatni z nich, Santos Express, wszedł do eksploatacji w kwietniu br. Pływają one między Ameryką Południową a Europą, a każdy ma możliwość transportu ponad 2100 reeferów.