Stoczniowe odbicie

Stocznia Hyundai Heavy Industries podpisała umowę na budowę 10 dużych masowców (VLOCs) do przewozu rudy dla armatora Polaris. Wartość kontraktu to 800 mln USD. Jest to największe zamówienie złożone w południowokoreańskiej stoczni do 5 lat. Dzięki temu portfel zamówień podpisanych w bieżącym roku wyniesie 5,8 mld USD, czyli ok. trzech razy więcej niż w roku 2016.

Będą to jednostki o nośności 325 tys. t, które wejdą do eksploatacji w 2021 r. Będą obsługiwały przewozy rudy między Chinami a portami w Brazylii lub Australii na zlecenie brazylijskiego koncernu Vale.

Ponadto Samsung Heavy Industries ogłosił zamówienie na sześć kontenerowców ULCV dla nieujawnionego europejskiego klienta, o wartości 1 mld USD. Wszystkie statki zostaną dostarczone do końca 2019 r. Z kolei Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ogłosił zamówienie na pięć podobnych kontenerowców w cenie ok. 820 mln USD. Nieoficjalnie mówi się, że oba zamówienia, łącznie 11 statków o pojemności 22 tys. TEU, złożyło MSC, drugi największy na świecie armator kontenerowy.