Nowy gracz w 2M

Hamburg Süd stał się nowym partnerem armatorów działających w sojuszu 2M, czyli wspólnego przedsięwzięcia Maersk Line i MSC, z którego korzysta także Hyundai. W jego ramach, 20 lutego br., uruchomił serwis z Azji do gdańskiego Deepwater Container Terminal. Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiego armatora, jest to bardzo ważne wydarzenie, gdyż jest to pierwszy tego typu serwis firmy do Polski, z perspektywą możliwości obsługi dużej ilości ładunków oraz ogromną szansą na mocniejsze zaistnienie na polskim rynku. Wcześniej obsługa ładunków trafiających do Polski była możliwa jedynie poprzez serwisy feederowe lub połączenia drogowe. Szczególnie że dotychczasowy udział Hamburg Süd w obsłudze połączeń między Polską a Azją był do tej pory zerowy.

Władze armatora podkreślają również, że jest to jeden z pierwszych elementów synergii, które możemy zauważyć w ramach konsolidacji Maersk Line i Hamburg Süd, do której doszło w 2017 r. Podobne działania są podejmowane na serwisach do Ameryki Południowej obsługiwanych przez Niemców. Po transakcji, zakończonej w ub.r., udział Maersk Line w rynku wzrósł z 15,7% do 19,5%, z czego 2,9% jest udziałem Hamburg Süd.