Kolejny pomysł na składane kontenery

Amerykańska firma Staxxon opracowała nową formułę składanych kontenerów. Jak informuje portal Business Insider, w przeciwieństwie do dotychczas oferowanych rozwiązań pojemniki składają się do jednego boku. Zdaniem szefa firmy George’a Kochanowskiego atutem tego pomysłu jest zarówno możliwość transportu pięciu złożonych kontenerów na miejscu jednego, jak również ich przewóz w pozycji pionowej. Z kolei metoda opracowana kilka lat temu przez firmę Holland Container Innovations zakładała składanie i transport pojemników w pozycji poziomej.

Roczny minimalny koszt przewozu pustego kontenera to 25-26 tys. USD. Nasze rozwiązanie zmniejsza ten koszt do ok. 7 tys. USD. Codziennie transportowanych jest 30 mln kontenerów. Oficjalne dane wskazują, że globalnie 26% z nich jest pustych. Przy takiej skali koszty transportu pustych kontenerów są ogromne – wyjaśnia szef Staxxonu.

W jego opinii, gdy na statku znajduje się 10 tys. kontenerów,  z tego 4 tys. pełnych, a 6 tys. pustych, złożenie kontenerów 5 do 1 daje 4 tys. pełnych plus de facto 1200 pustych. Na starcie oszczędność wynosi 7 mln USD na jednym statku.

Co ciekawe, z racji swojego pochodzenia, G. Kochanowski rozważa produkcję tego typu składanych kontenerów w Polsce. Biorąc pod uwagę potencjał branży i możliwość zdobycia 16% rynku, firma mówi o zatrudnieniu 56 tys. pracowników w Polsce. Sama produkcja mogłaby wynosić 450 tys. kontenerów rocznie.