Większe możliwości bunkrowania LNG

Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na dużą jednostkę bunkrującą o pojemności 18,6 tys. m³. Zostanie ona dostarczona w 2020 r. Będzie działała w Europie Północnej i będzie pierwszą tego typu jednostką, która umożliwi dostarczanie dużej ilość LNG w pojedynczych operacjach bunkrowania. Dzięki temu TMFGS zamierza obsługiwać wschodzący rynek LNG na statki kontenerowe, w tym statki pływające po Europie i Azji. Zostanie ona wykorzystana w szczególności do bunkrowania nowych kontenerowców CMA CGM.
Jednostka zostanie zbudowana w chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Będzie miała 135 m długości i napędzana będzie również LNG. Zarządzana będzie przez brytyjska spółkę MOL (Europe Africa), należąca do japońskiego armatora.

Obecnie największym statkiem do bunkrowania LNG jest Cardissa, pojemności 6,5 tys. m³, która eksploatowana jest przez Shella w porcie w Rotterdamie. Natomiast jeszcze w br. ma wejść do eksploatacji jednostka o pojemności 7,5 tys. m³, która, zarządzana przez Bomin Linde LNG, obsługiwać ma wybrzeże Morza Bałtyckiego.