Chipolbrok planuje dalszy rozwój

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA Chipolbrok, jeden z liderów rynku morskich przewozów ładunków ciężkich i project cargo, rozważa dalszy rozwój swojej floty. Wstępne plany zakładają budowę kolejnych 4 nowych jednostek. Na razie jednak koncepcja ta jest w fazie projektowej.

Obecnie armator eksploatuje flotę 20 jednostek, o łącznej nośności 622 tys. t. W jej skład wchodzą m.in. 4 nowoczesne statki o nośności 32 tys. t, wyposażone w 3 ciężkie dźwigi o łącznym udźwigu 700 t, które operują między Dalekim Wschodem a Wschodnim Wybrzeżem Ameryki Południowej. Wiodącymi trasami Chipolbrok są jednak niezmienione serwisy Europa-Azja i Północna Ameryka-Azja. W 2017 r. statki Chipolbroku przewiozły łącznie ok. 1,46 mln t ładunków, co oznacza wzrost o ok 27% w stosunku do wyników osiągniętych w 2016 r.

Pierwsza 10. największych operatorów wielozadaniowych jednostek do przewozu ładunków ciężkich i ponadgabarytowych dysponuje flotą 460 statków, o nośności prawie 8,14 mln t i udźwigu 147 tys. – wynika z danych firmy analitycznej Dynamar. Chipolbrok plasuje się na 7 pozycji. Chociaż niektórzy operatorzy zmniejszyli swój tonaż, to całkowita liczba statków pozostała taka sama jak w poprzednim roku. Natomiast ich nośność wzrosła o 2%.