Popyt na reefery

Sojusz japońskich armatorów kontenerowych Ocean Network Express (ONE) zamówił 14 tys. reeferów (13 tys. kontenerów 40’ i 1 tys. 20’). Spośród nich 2100 zostanie wyposażonych w technologię kontrolowanej atmosfery, aby wydłużyć okres przydatności do spożycia transportowanych owoców i warzyw, znacznie spowalniając tempo ich dojrzewania. Specjaliści podkreślają, że ONE ma obecnie jedną z największych i najmłodszych flot reeferów na rynku – sojusz Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), Mitsui O.S.K. Linie (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) pozwolił na osiągnięcie pozycji jednego z trzech najlepszych przewoźników chłodniczych na świecie, a także wzmocnić obecność na dużych rynkach chłodniczych, takich jak Ameryka Północna i Południowa, Afryka Południowa, Europa, kraje śródziemnomorskie, Intra-Azja i Oceania.

Zamówienie na kontenery chłodzone złożył ponadto także Hapag-Lloyd. Niemiecki armator kupi 11,1 tys. reeferów. 2 tys. nowych kontenerów zostanie wyposażonych w technologię kontrolowanej atmosfery.