Niemiecki terminal LNG

Uniper SE i Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. osiągnęły porozumienie w sprawie projektu pływającej jednostki magazynowania i regazyfikacji (FSRU) w porcie w Wilhelmshaven. Do eksploatacji wejdzie w II połowie 2022 r. Będzie to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Niemczech. FSRU będzie mieć pojemność 263 tys. m³ i umożliwi załadunek barek, które będą zaopatrywały statki w LNG jako paliwo żeglugowe. Ponadto możliwy będzie dalszy transport LNG ciężarówkami.

Inwestorzy skorzystają z terenów w Wilhelmshaven, gdzie funkcjonuje już niezbędna infrastruktura. Port leży blisko istniejących rurociągów i magazynów gazu, a ponadto jest jedynym niemieckim portem głębinowym, do którego można dotrzeć bez ograniczeń pływowych.

Oprócz umowy dotyczącej FSRU Uniper i MOL zawarły umowę transportową. Zgodnie z nią Japończycy zapewnią zdolność przewozową odpowiadającą 180 tys. m³ LNG. Umowa zacznie obowiązywać w grudniu 2020 r. Uniper zamierza wykorzystać dodatkową zdolność przesyłową do optymalizacji ilości LNG pochodzących z Freeport w USA oraz dalszego wykorzystywania rozszerzającej się działalności handlowej w tym zakresie.

Do końca 2022 r. w Niemczech ruszyć ma kolejny terminal LNG, w Brunsbüttel, w ujściu Łaby. Prace budowlane rozpoczną się w 2020 r.