Stoczniowa konsolidacja

Koncern Hyundai Heavy Industries (HHI) i Korea Development Bank (KDB) podpisały ostateczną umowę na przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Dzięki temu powstanie największa grupa stoczniowa na świecie, z udziałem w rynku na poziomie 20%.

W ramach transakcji o wartości 1,78 mld USD KDB, w zamian za swoje udziały w DSME, wniesie aport do Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), nowej spółki, która zostanie powołana i wydzielona z HHI w celu kontrolowania działalności stoczniowej całej grupy. Nowa strategia firmy zakłada posiadanie 4 stoczni, które będą koncentrować się na projektowaniu, działalność produkcyjnej i sprzedaży, a także badaniach i rozwoju, co ma na celu podniesienia konkurencyjności grupy HHI.

– Dostawcy komponentów i wyposażenia oraz inni partnerzy biznesowi w tej branży, a także małe i średnie stocznie mocno ucierpiały w wyniku recesji w ostatnich latach. Przywrócenie ekosystemu przemysłu stoczniowego to pilne zadanie, które nie może dłużej czekać, nie tylko po to, aby tchnąć nowe życie w naszą branżę, ale także, aby ożywić lokalną gospodarkę – czytamy w oświadczeniu grupy HHI.