Rządowe wsparcie dla floty

Koreańska Komisja ds. Usług Finansowych ogłosiła plan modernizacji starzejącej się floty. Zamierza przeznaczyć na ten cel 690 mln USD. Projekt zakłada wsparcie budowy 21 statków pasażerskich i 38 towarowych. Firmy żeglugowe otrzymają dofinansowanie do 60% kosztów inwestycji, a państwowa Korea Ocean Business Corp. zagwarantuje ponad 95% pożyczek. Dodatkowo Koreański Bank Rozwoju sfinansuje również 20% kosztów budowy statków.

Obecnie 58 mniejszych firm żeglugowych w Korei Południowej obsługuje 166 statków pasażerskich, w tym promy, które przewożą rocznie ok. 15 mln pasażerów między kontynentem a wyspami. Dodatkowo 780 innych armatorów obsługuje ponad 2 tys. statków towarowych na trasach krajowych. Jednocześnie Korea Południowa obniżyła maksymalny okres użytkowania promów samochodowych do 25 lat (poprzednio było to 30 lat). Ponad 20% statków pasażerskich i 68% statków towarowych ma więcej niż 20 lat.

Bezpieczeństwo żeglugi stało się jednym z priorytetów rządu w Seulu po zatonięciu promu Sewol w 2014 r., w wyniku którego zginęły 304 osoby, w większości uczniowie szkół średnich. Gdy statek zaczął się powoli wywracać, załoga nakazała pasażerom pozostanie w środku i oczekiwanie na ratunek, podczas gdy kapitan i obsługa jednostki opuścili prom i przeżyli.