Stoczniowa kondycja

Przemysł okrętowy jest sektorem globalnym. Oznacza to, że oceny sytuacji w polskim przemyśle okrętowym nie można przeprowadzać bez uwzględnienia charakteru tego przemysłu i działań głównych światowych producentów statków. Podstawową cechą tego sektora jest to, że jest on uzależniony od zmian w koniunkturze światowej, które decydują o zapotrzebowaniu na nowe statki. W skali międzynarodowej występują więc okresy większego lub mniejszego popytu na produkcję okrętową, które dotyczą wszystkich podmiotów działających na tym rynku. Drugim istotnym elementem światowej produkcji okrętowej jest to, że została ona w końcu XX i w XXI w. zdominowana przez takie kraje azjatyckie jak Korea Południowa i Japonia, a w ostatnim okresie liderem na tym rynku stały się Chiny. Udział tych krajów w produkcji światowej w drugim 10-leciu XXI r. wynosił średnio ok 85% (licząc w tonach CGT ).


Dostęp do tej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane